11.07.2014

Anne & Oğul Aşkı Bambaşka

Mother and Son #DesBookMomGiveaway

Erkek çocuklarının annelerine aşık olduğu söylenir hatta mitolojiden çıkan ve tıpta da yeri olan Odiyipus kompleksinin temelleri de bu anne&oğul aşkına dayanır. 

(Oidipus kompleksi, Sigmund Freud'un kurucusu olduğu psikanalitik teoriye göre karşı cinsteki ebeveyni sahiplenme ve kendi cinsinden ebeveyni safdışı etme konusunda çocuğun beslediği duygu, düşünce, dürtü ve fantezilerin toplamı.
Freud'a göre her çocuğun ilk aşkı karşı cinsteki ebeveynidir. Erkek bebeğin sürekli annesine şımarması, babasının annesiyle ilgilenmesinden rahatsız olup ağlaması veya araya girmesi örnek olarak verilir.
Erkek çocuk genellikle evde güçlü bir otoritesi olan güçlü rakibi babadan çekindiğinden her iki ebeveynden de uzaklaşmak zorunda olduğunu hissederken, annesinden çekinen kız çocuk hayran olduğu güçlü babasına daha çok yaklaşır.
Olumlu ve olumsuz olmak üzere iki şekilde açığa çıkar. Olumlu biçimi, kompleksin (karmaşanın) adını aldığı eski Yunan efsanesine uygunluk gösterir, yani oğlanlar babalarına ve kızlar annelerine rakip-düşman kimse gözüyle bakarak, içten içe onların yok olmasını ister, oğlanlar annelerine, kızlarsa babalarına karşı aşırı bir cinsel ilgi-eğilim (libido) gösterir.
Olumsuz şekliyse bunun tam tersidir. Freud'un adlandırdığı penis (fallus) döneminde (üç ila beş yaşlarında) bu karmaşa yaşanır. Beş yaşından sonra bu karmaşıklık etkisini yitirerek bir duraklama-uyuklama (latens) döneminden sonra buluğla birlikte yeniden canlanma gösterir ve dışta sevisel (cinsel denebilir) obje seçimiyle az ya da çok bir başarıyla bu yıkım gerçekleştirir.)

Aren'in beni her zaman sevdiğini hissettim; doğduklarında kız veya erkek cinsiyete bağlı olmadan anneyle bir aşk yaşanıyor zaten ama bu biraz muhtaçlıktan biraz zavallılıktan ibaret. 

Mother son quote



Son bir kaç haftadır öyle bir aşk yaşıyoruz ki; hani aramızda bu kadar yaş farkı olmasa ve annesi olmasam Aman allahım hayatımın aşkı işte derim :))) 













Gece uyumadan önce duyduklarımın bazısı şöyle; 

Sen benim Tüten'imsin, sen benim birtanemsin sen benim aşkımsın annemmmmmm. 

Güzel annem sen benim bitanemsin biliyorsun değil mi? 

Anneciğim seni çok ama çok özledim.... 

Annem canım benim seni çok seviyorum. 

Annecim uyudun mu hadi güzelim aç bakalım gözlerini. 

Dudaklarını da getir bakalım o güzel dudaklarında da öpeyim.

Yumuşacık kolların var annecim yanıma otur da kolunu tutayım. 

Anneciğim ne kadar güzel olmuşsun böyle. 

Güray karıcığım diye seslenip sarılacağı bir anda; hayırrr o benim karıcığım diye atlar ve karıcığım canım karıcığım benim der :) Yani gülünmemesi gerekiyor biliyorum ama gülmemek elde mi? 

Evin içinde bir ses; güzelim neredesin gelsene :) 

Ve daha nicesi aşkın en güzel hallerinden biri. Sonra neden erkek anaları kaynana oluyor; yahu nasıl olmasın, bu çocuk gidecek bu cümleleri başka kadına söyleyecek sana da anne falan diyecek en fazla annecim der :) 

Bana aşık kalmayacağını biliyorum oğlum ve umuyorum çok iyi bir aşık olursun; istiyorum ki beni her şeyini paylaşacak hatta buna ihtiyaç duyacak kadar özel bir yere koy; aramızdaki anne & oğul bağı hep sürsün.... 





Hiç yorum yok: